• Odznaka Honorowa za Zasługi dla Samorządu Terytorialnego dla burmistrza Słubic Gmina
    Odznaka Honorowa za Zasługi dla Samorządu Terytorialnego dla burmistrza Słubic
    Czytaj więcej
  • Mistrzostwa Polski w Kolarstwie Przełajowym Gmina
    Mistrzostwa Polski w Kolarstwie Przełajowym odbędą się w Słubicach!
    Czytaj więcej
  • Funał WOŚP - aukcje Gmina
    Tych licytacji podczas WOŚP nie można przegapić!
    Czytaj więcej
Gmina

W „dwójce” dzieci mają do terapii magiczny dywan!

28 lutego 2020r.

W gabinecie terapeutycznym w Szkole Podstawowej nr 2 zajęcia z dziećmi niedowidzącymi, niedosłyszącymi czy uczniami z różnego rodzaju potrzebami edukacyjnymi prowadzone są z wykorzystaniem najnowocześniejszych metod. Jakich?

– Nowością w naszej szkole jest “Magiczny Dywan”, interaktywne urządzenie, które poprzez gry i zabawy ruchowe wspomaga rozwój psychofizyczny dziecka – mówi dyrektorka “dwójki” Katarzyna Leśniak-Werwińska. Dodaje, że tę innowacyjną pomoc dydaktyczną dzieci wręcz pokochały.

Jak działa “Magiczny Dywan”?

Umieszczony pod sufitem projektor tworzy wirtualny „Magiczny Dywan” łączący wiele różnorakich środków przekazu: obrazy, teksty, animację, muzykę. Interaktywną podłogę dzieci obsługują za pomocą ruchów rak i nóg, a nauczyciel może dodatkowo korzystać także z pilota. – Projektor rzuca obraz i dzięki ruchowi cienia można grać w piłkę nożną czy tenisa, jest też pakiet rewalidacyjny, który pozwala na ćwiczenia percepcji ruchowej, słuchowej, wzrokowej – opowiada dyrektorka.

Wszystkie gry zostały opracowane we współpracy z ośrodkiem rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczym, dzięki czemu spełniają funkcję edukacyjną i rehabilitacyjną dla dzieci o różnym stopniu dysfunkcji. „Magiczny Dywan” pomoże na przykład w nauce cyferek. Zadanie, które stawia dziecku polega na zaznaczaniu kwiatków w kolejności pojawiających się cyferek od 1 do 9. Aby to zrobić wystarczy wskoczyć na kwiatek lub tupnąć na niego. Można też machnąć nad nim ręką lub głową. W podobny sposób można się uczyć literek. Wytrwałość jest nagrodzona brawami. Są też gry, które uczą koncentracji uwagi, rozwijają orientację przestrzenną, odprężają zmniejszając napięcia mięśniowe, pobudzają do wyrażania pozytywnych emocji lub rozwijają dużą motorykę wykorzystując różnorodność ćwiczeń ruchowych.

Burmistrz Mariusz Olejniczak, który ze swoją zastępczynią Adrianą Dydyną-Marycką odwiedzili dziś „dwójkę” sami spróbowali interaktywnych gier i byli zgodni, że to fantastyczna pomoc dydaktyczna.

W gabinecie do terapii, który powstał niedawno w szkole, są także inne pomoce naukowe, z których korzystają dzieci mające najróżniejsze problemy. Zdiagnozowano je u ok. 10 proc. uczniów.