• Gmina
    Zapraszamy na Przebojową Zimę w Mieście z Radiem ZET
    Czytaj więcej
  • Sprawdźcie, jakie darmowe atrakcje dla dzieci przygotowała gmina Słubice na czas ferii zimowych Gmina
    Sprawdźcie, jakie darmowe atrakcje dla dzieci przygotowała gmina Słubice na czas ferii zimowych
    Czytaj więcej
  • Odznaka Honorowa za Zasługi dla Samorządu Terytorialnego dla burmistrza Słubic Gmina
    Odznaka Honorowa za Zasługi dla Samorządu Terytorialnego dla burmistrza Słubic
    Czytaj więcej
  • Mistrzostwa Polski w Kolarstwie Przełajowym Gmina
    Mistrzostwa Polski w Kolarstwie Przełajowym odbędą się w Słubicach!
    Czytaj więcej
Gmina

Uwaga! Oszustwa na „bon turystyczny”

4 sierpnia 2020r.

 

Oszuści nie odpuszczają, tym razem za środek obrali sobie Polski Bon Turystyczny. Proponują sprzedaż bonu lub pomoc przy założeniu PUE ZUS i aktywacji bonu w zamian za pieniądze – przestrzega ZUS.

 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że bonu turystycznego nie można wymienić na gotówkę ani inne środki płatnicze. Można nim płacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne na terenie Polski do 31 marca 2022 r. Na każde dziecko, na które przyznany jest dodatek lub świadczenie wychowawcze przysługuje bon w wysokości 500 zł. Wyjątkiem są dzieci z orzeczoną niepełnosprawnością, które otrzymają dwa bony po 500 zł każdy (drugi po dołączeniu odpowiedniego orzeczenia).

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina także, że nie należy osobom trzecim udostępniać swojego loginu i hasła do PUE ZUS. Trzeba pamiętać, że znajdują się tam ważne dane, np. dotyczące  zgłoszenia do ubezpieczeń, zwolnień lekarskich, czy też pobranych zasiłków. Nikt poza klientem (lub upoważnioną przez niego osobą) nie powinien mieć do nich dostępu.

Jeżeli ktoś potrzebuje pomocy przy aktywacji Polskiego Bonu Turystycznego może kontaktować się telefonicznie z dostępnym całodobowo konsultantem pod nr tel. 22 11 22 111 lub mailowo: bon@zus.pl. Pomocy udzielą także pracownicy we wszystkich placówkach Zakładu.

Bon można zrealizować jedynie poprzez PUE ZUS. Aby to zrobić nie trzeba składać wniosku. Bon znajdziemy na PUE ZUS w zakładce [Ogólny], w menu bocznym w zakładce [Polski Bon Turystyczny] > [Mój bon]. Przed aktywacją bonu warto sprawdzić, która osoba w rodzinie jest uprawniona do pobierania świadczenia wychowawczego 500+ (tzn. która osoba składała wniosek o 500+). Na PUE ZUS zakładka Polski Bon Turystyczny jest widoczna bowiem u tej właśnie osoby. Przy aktywacji trzeba podać swoje dane kontaktowe – adres e-mail i nr telefonu komórkowego. Jest to niezbędne, ponieważ po aktywacji bonu na podany adres mailowy zostanie wysłany kod obsługi płatności, przy użyciu którego będzie można płacić  podmiotom turystycznym. Każda płatność będzie potwierdzona jednorazowym kodem autoryzacyjnym wysłanym SMS-em. Innymi słowy sam 16-znakowy kod nie wystarczy, aby zrealizować transakcję. Podczas jej potwierdzania, trzeba podać czterocyfrowy pin, który otrzymamy na numer telefonu podany podczas aktywacji bonu. Przy zakupie bonu, nie będziemy mieli też pewności czy kod nie został już zrealizowany. Prosimy wszystkich beneficjentów o rozwagę.

Wszelkie nieprawidłowości mogą być zgłaszane na adres mailowy:  nieprawidlowosci@pot.gov.pl. Zgłoszenia będą kierowane do organów ścigania.

Źródło: ZUS