• Spotkanie z Krzysztofem Zanussim Gmina
    Spotkanie z Krzysztofem Zanussim w Słubickim Miejskim Ośrodku Kultury
    Czytaj więcej
  • Głosujmy na przedszkole Dzieci
    Głosujmy na przedszkole “Jarzębinka”! Pomóżmy przedszkolakom wygrać ogródek warzywny
    Czytaj więcej
  • Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich będzie obsługiwał interesantów w systemie kolejkowym - przez biletomat Gmina
    Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich będzie obsługiwał interesantów w systemie kolejkowym
    Czytaj więcej
  • Otwarcie boisk w Kunowicach Dzieci
    Hura! Teren przy szkole w Kunowicach zagospodarowany. Jest gdzie poćwiczyć!
    Czytaj więcej
Gmina

Tak sobie pomagaliśmy gdy granica była zamknięta

22 czerwca 2020r.

Słubicko-Frankfurckie Centrum Kooperacji podsumowało 3 miesiące działań w czasie zamknięcia granicy. Strzałem w dziesiątkę okazało się uruchomienie Corona Hotline, jedynej infolinii obsługiwanej w  języku polskim i niemieckim.

W sobotę 13 czerwca 2020 r. po 90 dniach Polska zniosła kontrole na polsko-niemieckiej granicy oraz obowiązek 14-dniowej kwarantanny dla osób wjeżdżających na terytorium RP. Mieszkańcy i goście naszego Dwumiasta mogą już swobodnie przemieszczać się między Słubicami i Frankfurtem nad Odrą.

Otwarcie granicy znacznie ułatwi też pracę osobom z obu stron Odry zatrudnionych w Słubicko-Frankfurckim Centrum Kooperacji. 16 czerwca mogli oni nareszcie spotkać się osobiście, a nie online, na cotygodniowej naradzie w siedzibie Centrum i podsumować wydarzenia ostatnich miesięcy.

– Przez czas zamknięcia granicy nasze obowiązki wyglądały inaczej niż dotychczas. Wciąż jednak intensywnie wspieraliśmy polsko-niemiecką współpracę transgraniczną – podkreślają słubiczanie i frankfurtczycy. – Znaczną część naszego czasu pracy i zaangażowania pochłonęła obsługa infolinii tzw. „Corona Hotline” zorganizowanej przez administrację Frankfurtu nad Odrą. Wspieraliśmy pracowników urzędu, gdy dzwonili Polacy nie znający języka niemieckiego – dodają.  

Informacja o infolinii obsługiwanej  w Niemczech w języku polskim rozeszła się błyskawicznie. W rezultacie pracownicy Centrum odebrali  530 telefonów i 50 maili od osób z całej Polski, Niemiec, a nawet z innych państw Europy. Odpowiadali głównie na pytania dotyczące prawa pracy, zasad przekraczania granicy, kwarantanny po polskiej i niemieckiej stronie, świadczeń socjalnych oraz wizyt i opieki lekarskiej. 

– W czasie pandemii zorganizowaliśmy również 13 cotygodniowych spotkań online kierownictwa Frankfurtu i Słubic, informowaliśmy media o sytuacji w Dwumieście oraz pomagaliśmy w rozwiązywaniu pojawiających się problemów jak np. uczęszczanie polskich uczniów do frankfurckich szkół – informuje Słubicko-Frankfurckie Centrum Kooperacji.