• 1 grudnia rozpoczynamy Aktywny Kalendarz Adwentowy Gmina
    Ależ to będzie piękny czas. 1 grudnia rozpoczynamy Aktywny Kalendarz Adwentowy!
    Czytaj więcej
  • Fot. Słubicki Miejski Ośrodek Kultury, festiwal transVOCALE Gmina
    transVOCALE? Zaczynamy odliczanie!
    Czytaj więcej
  • Fot. Lesly Juarez on Unsplash Gmina
    Jak radzić sobie z trudnymi emocjami? Bezpłatne warsztaty Mindfulness
    Czytaj więcej
  • Gmina
    Tylko do końca listopada można składać wnioski o „300 plus”
    Czytaj więcej
  • 33. Narodowe Biegi Uliczne o Puchar Słubic Gmina
    33. Narodowe Biegi Uliczne o Puchar Słubic
    Czytaj więcej
Gmina

Słubice czyste miasto? Podsumowaliśmy gminną kampanię

4 lutego 2020r.

Dziś w magistracie realizowany był ostatni odcinek kampanii “Słubice- czyste miasto”, którą na zlecenie gminy Słubice przygotowała telewizja HTS. Podsumowanie kampanii będzie można obejrzeć w piątek  na gminnym Facebooku oraz na naszej stronie internetowej.

Kampania rozpoczęła się w czerwcu ub. roku i została w całości sfinansowana przez gminę. HTS przygotował 14 odcinków programu, w czasie którego poruszane były kwestie związane m.in. z problemem zalegających w naszym mieście tzw. gabarytów,  nieprzestrzegania harmonogramu wywozu nieczystości i dzikich wysypiskach śmieci. Kampanię podsumowali dziś: dyrektor ZUO International Ewa Bury, burmistrz Słubic Mariusz Olejniczak, prezes Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Artur Smoleński,Bartosz Lutycz, zarządca nieruchomości i Wiesław Paździerski ze Straży Miejskiej. O jej rezultatach opowiedział też Waldemar Uberna z HTS, który podczas kampanii rozmawiał m.in. z mieszkańcami i zarządcami nieruchomości o tym, co należy zrobić, żeby Słubice były czystym miastem.  

To już piąta kampania ekologiczna, realizowana przez gminę Słubice. W 2016 roku, gdy zmieniły się zasady segregacji odpadów, gmina zorganizowała kampanię edukacyjno-promocyjną  “Bądź eko-słubiczaninem”, która trwała kilka miesięcy. Dzięki niej do mieszkańców trafiły m.in. ulotki dotyczące nowych zasad segregacji odpadów, wspólnie z mieszkańcami tworzyliśmy mapę dzikich wysypisk śmieci, które były na bieżąco likwidowane, organizowaliśmy akcje sprzątania najbardziej zaniedbanych miejsc w mieście, powstał też ekoporadnik dla mieszkańców.

Rok później zorganizowaliśmy kampanię adresowaną głównie do dzieci, które uczyliśmy jak segregować odpady. W kolejnym roku grupą docelową była młodzież, a w tym – dorośli.