• Uczniowie Gmina
    Uczniowie” trójki” zachwyceni nową salą sportową!
    Czytaj więcej
  • Już można ubiegać się o zwrot kosztów zakwaterowania uchodźców. Gmina
    Już można ubiegać się o zwrot kosztów zakwaterowania uchodźców.
    Czytaj więcej
  • Wielka radość. Gmina zdobyła ponad 2,2 mln zł na remont ul. Kopernika! Gmina
    Wielka radość. Gmina zdobyła ponad 2,2 mln zł na remont ul. Kopernika!
    Czytaj więcej
  • Mamy to! Gmina buduje kolejną ścieżkę rowerową i drogę Gmina
    Mamy to! Gmina buduje kolejną ścieżkę rowerową i drogę
    Czytaj więcej
  • Rozpoczynamy przebudowę ulicy Kopernika. Umowa podpisana! Gmina
    Rozpoczynamy przebudowę ulicy Kopernika. Umowa podpisana!
    Czytaj więcej
  • Na inwestycje w 2022 roku gmina przeznaczy ponad 29 mln zł Bez kategorii
    Na inwestycje w 2022 roku gmina przeznaczy ponad 29 mln zł
    Czytaj więcej
  • Park przy alei Niepodległości zmieni się nie do poznania! Burmistrz podpisał umowę z wykonawcą Gmina
    Park przy alei Niepodległości zmieni się nie do poznania! Burmistrz podpisał umowę z wykonawcą
    Czytaj więcej
  • Mamy to! Dostaliśmy ponad 4,7 mln zł na ścieżkę rowerową od ul. Sportowej do Drzecina Gmina
    Mamy to! Dostaliśmy ponad 4,7 mln zł na ścieżkę rowerową od ul. Sportowej do Drzecina
    Czytaj więcej
  • Dwumiasto
    Dwumiasto “odpala” iluminację mostu
    Czytaj więcej
  • Do USC i wydziału spraw obywatelskich trzeba się umówić telefonicznie Gmina
    Do USC i wydziału spraw obywatelskich trzeba się umówić telefonicznie
    Czytaj więcej
Gmina

Sam wybierz sposób w jaki chcesz odwiedzić ZUS

25 marca 2021r.

Elektronicznie, telefonicznie lub bezpośrednio na konkretną godzinę – to Ty decydujesz w jaki sposób chcesz załatwić swoje sprawy w lubuskich placówkach ZUS. Dowiedź się z jakich możliwości kontaktu możesz skorzystać aby czuć się w urzędzie bezpiecznie.

W dobie pandemii, Zakład Ubezpieczeń Społecznych z myślą o bezpieczeństwie swoich klientów oraz pracowników wprowadził rozwiązania, które pozwalają na komfortowy i szybki kontakt z urzędem. W wielu sytuacjach, aby załatwić swoją sprawę nawet nie trzeba wychodzić z domu – wystarczy komputer lub telefon. Osoby, które muszą udać się do ZUS osobiście, mogą zarezerwować wizytę na konkretny dzień i godzinę, unikając w ten sposób kolejek i oszczędzając czas.

Jeśli chcesz skorzystać z porady eksperta ZUS „twarzą w twarz” nie wychodząc z domu możesz umówić się na spotkanie online. Wystarczy komputer lub smartfon z kamerą i mikrofonem. Na e-wizytę należy najpierw się umówić. Trzeba wejść na stronę zus.pl w zakładkę „e-wizyta” a następnie kliknąć okienko „umów się na wizytę”. Z wirtualnej wizyty mogą skorzystać także osoby głuche lub słabosłyszące. Obecnie w naszym województwie tę formę kontaktu wybrało niemal 800. klientów.

Swoje sprawy można załatwić również telefoniczne, poprzez Centrum Obsługi Telefonicznej. W tym celu należy wybrać numer telefonu 22 560 16 00 a następnie tonowo profil tematyczny rozmowy. Telefonicznie możemy uzyskać informację z zakresu rent i emerytur, zasiłków, ubezpieczeń oraz obowiązków płatnika składek. Pełne informacje w swojej sprawie można otrzymać przez telefon po podaniu identyfikatora PUE i hasła (PIN) do COT. W innym wypadku pracownik będzie mógł podać tylko informacje ogólne.

Wiele spraw można załatwić też bez wychodzenia z domu poprzez Platformę Usług Elektronicznych PUE ZUS. Jeśli ktoś nie ma jeszcze konta, może je założyć w każdej chwili za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Można to zrobić również w placówkach ZUS korzystając z pomocy pracowników.

W razie potrzeby, wszystkie placówki ZUS można odwiedzić też osobiście. Najlepiej jednak umówić się na konkretny dzień i godzinę. Można to zrobić nie tylko przez PUE ZUS ale także telefonicznie. Wizyty do Oddziału ZUS w Gorzowie Wlkp. można rezerwować pod numerem 95 739 54 49 natomiast w Zielonej Górze pod numerem  68 329 43 97. Podczas rozmowy należy podać imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Trzeba także określić placówkę, w której ma się odbyć wizyta, sprawę, jaką chce się omówić oraz wskazać dzień i godzinę wizyty. Na podany podczas rozmowy numer telefonu przyjdzie wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków  w placówce ZUS. Jeśli klient nie ma jeszcze konta na PUE, na wizytę może umówić się najwcześniej 6 dni przed jej terminem.

Obsługa bezpośrednia w placówkach ZUS jest realizowana przy zachowaniu wszelkich zasad bezpieczeństwa. Klienci są wpuszczani pojedynczo, muszą mieć maseczki zasłaniające nos i usta.  Pracownik Sali Obsługi będzie kierował do odpowiedniego stanowiska, w zależności od tego, jaką sprawę będzie się chciało załatwić. Przy stanowisku może przebywać tylko jedna osoba (poza opiekunami osób z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem).

Źródło: lubuski oddział ZUS

 

Na skróty