InPost Urząd 24 – Nowa usługa Urzędu Miejskiego w Słubicach
Poniżej odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania w związku z uruchomieniem usługi InPost Urząd24.
-
Na czym w praktyce polega nowa usługa InPost Urząd24?
Dzięki nowej usłudze możesz załatwić wybrane sprawy urzędowe – złożyć wnioski w dowolnym Paczkomacie na terenie Gminy Słubice, bez konieczności bezpośredniego kontaktu z urzędnikami.
Uwaga! Osobistego stawiennictwa w Urzędzie wymagają np. sprawy meldunkowe, z zakresu dowodów osobistych czy rejestru PESEL, inne określone przepisami prawa.
Natomiast ze strony Urzędu poprzez Paczkomat początkowo będą doręczane dokumenty dotyczące korzystania z gruntu (m.in. najem, dzierżawa) na terenie Gminy Słubice (na bazarze przy ul. Sportowej), jeżeli Interesant spełni jeden z następujących warunków:
– wystąpi do Urzędu o takie doręczenie i wskaże nr telefonu oraz adres e-mail,
– przy pierwszej przesyłce do przedsiębiorcy wyrazi zgodę na doręczanie jej poprzez – Paczkomat i wskaże nr telefonu oraz e-mail. -
Jakie sprawy mogę załatwić w Paczkomacie przy Urzędzie?
Poprzez Paczkomat można złożyć do Urzędu Miejskiego w Słubicach wnioski w niemal wszystkich sprawach załatwianych dotychczas osobiście, z wyjątkiem spraw, które wymagają osobistego stawiennictwa. Link do strony wniosków: https://slubice.pl/zalatw-sprawe/ lub przez stronę urzad24.inpost.pl/umslubice.
-
Gdzie mogę nadać dokumenty do Urzędu Miejskiego?
Dokumenty do Urzędu nadać można w dowolnym Paczkomacie na terenie Gminy Słubice.
-
Gdzie mogę odebrać dokumenty od Urzędu Miejskiego?
Dokumenty dotyczące korzystania z gruntu możesz odebrać z Paczkomatu znajdującego się przy Urzędzie Miejskim Słubicach:
Paczkomat SLB05M – 69-100 Słubice, ul Akademicka 1 – jeśli wyrazisz zgodę na ich doręczenie w takiej formie.
Natomiast jeśli takiej zgody nie będzie, to zarówno te dokumenty jak i dokumenty w pozostałych sprawach będą przesyłane jak dotychczas, na adres nadawcy. -
Czy otrzymam powiadomienie, że Urząd nadał do mnie dokumenty?
W przypadku nadania poprzez Paczkomat – tak, otrzymasz powiadomienie od InPost, że Twoja przesyłka jest do odbioru w Paczkomacie wraz z adresem Paczkomatu. Powiadomienia są wysyłane poprzez e-mail i/lub SMS oraz poprzez aplikację mobilną InPost Mobile.
-
Czy usługa nadania dokumentów jest płatna?
Tak, koszt usługi nadania przesyłki do Urzędu to 5,99 zł brutto.
-
W jaki sposób muszę wypełnić wniosek, żeby wysłać do Urzędu Miejskiego?
Możesz złożyć własny wniosek, albo skorzystać z druków dostępnych na stronie: https://slubice.pl/zalatw-sprawe/ lub przez stronę urzad24.inpost.pl/umslubice.
Wydrukowany i wypełniony wniosek oraz załączniki (o ile są wymagane), należy zapakować, opłacić i wydrukować etykietę nadawczą (nie zapomnieć o naklejaniu etykiety na kopertę) i nadać w dowolnie wybranym przez siebie Paczkomacie na terenie gminy. Lista Paczkomatów dostępna jest na stronie urzad24.inpost.pl/umslubice. -
Jakie dane muszę podać, żeby nadać dokumenty do Urzędu?
Najczęściej są to dane osobowe i adresowe wynikające z treści wniosku, (numer telefonu oraz adres e-mail – niezbędne w przypadku nadania przesyłki z Urzędu przez Paczkomat).
-
Jak nadać dokumenty w Paczkomacie?
To bardzo proste! Zlokalizuj wybrany przez Ciebie Paczkomat, a następnie udaj się tam z przygotowanymi wcześniej dokumentami. Na ekranie Paczkomatu wybierz opcję “Mam już paczkę ze specjalną etykietą”. Następnie zeskanuj kod kreskowy z etykiety i włóż dokumenty do skrytki.
-
Jakie dane muszę podać przy Paczkomacie, żeby odebrać dokumenty od Urzędu?
Wygodny i bezpieczny odbiór dokumentów jest możliwy poprzez zdalne otwarcie skrytki przy pomocy aplikacji InPost Mobile. Możesz je również odebrać wprowadzając na ekranie numeru telefonu oraz kod odbioru otrzymany w wiadomości.
-
Mam problem z odbiorem przesyłki z Paczkomatu? Z kim mogę się kontaktować?
Można skontaktować się z infolinią InPost pod numerem 722 444 000 lub 746 600 000. Infolinia czynna jest w następujących godzinach: pon. – pt. 7:00 – 22:00, sob. 8:00 – 20:00, niedz 8:00 -18:00, w święta 8:00 -16:00.
-
Jakie dokumenty mam dostarczyć Urzędu Miejskiego, żeby załatwić daną sprawę?
Procedury załatwianych przez Urząd spraw określone są w Kartach Usług, wraz z zworami wniosków dostępne na stronie Urzędu: https://slubice.pl/zalatw-sprawe/
-
Co mam sprawdzić przed złożeniem dokumentów w Paczkomacie?
Sprawdź czy na pewno składasz wniosek na prawidłowym druku
Starannie wypełnij wniosek
Sprawdź, czy masz wszystkie niezbędne dokumenty
Sprawdź, czy dokumenty zawierają prawidłowe dane, czy nie ma w nich pomyłek
Sprawdź, czy załączyłeś prawidłowe druki opłat -
Co się stanie, jeśli złożone przeze mnie dokumenty będą nieprawidłowe, jak długo będę czekał na załatwienie sprawy?
Urząd Miejski w Słubicach dołoży wszelkich starań, aby załatwić pozytywnie Twoją sprawę i w najszybszym możliwym terminie.
W przypadku braków formalnych (brak załącznika, opłaty itp.) zostaniesz powiadomiony telefonicznie lub wezwany pisemnie, do uzupełnienia dokumentów, czy poprawienia błędów. Nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia.