Czwartoklasiści z gminnych szkół matematyki uczą się innowacyjną metodą
Uczniowie klas czwartych wszystkich gminnych szkół uczą się matematyki poprzez platformę udostępnioną im przez Politechnikę Warszawską. W podnoszeniu ich umiejętności pomaga…sztuczna inteligencja.
W projekcie „Matematyka – wstęp do kariery wynalazcy”, który realizuje Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej uczestniczy ponad 200 samorządów w Polsce, w tym nasza gmina.
– Uczniowie otrzymują dostęp do platformy zeszyt.online i otrzymują pracę domową do wykonania. Wachlarz zadań jest zróżnicowany – mówi Aurelia Wolny, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 w Słubicach. Dodaje, że w trakcie rozwiązywania zadań uczeń ma możliwość skorzystania z zadań pomocniczych. – Rozwiązując zadania uczniowie podnoszą swoje umiejętności matematyczne, uczą się logicznego myślenia, kreatywnego rozwiązywania problemu – chwali projekt dyrektorka. Podkreśla też, że uczniowie są zachęcani do wykorzystania tej platformy jako ćwiczenia utrwalające materiał z lekcji, rozwiązując zadania mają możliwość uzyskania dodatkowych bardzo dobrych stopni. – Forma prezentacji zadań jest ciekawa i przyjazna dla każdego ucznia, a nauczyciele zadowoleni są z różnorodności prezentowanych zadań i stopniowania trudności zadań – podsumowuje.
Jak zaznacza kierownik projektu dr inż. Łukasz Błaszczyk z Politechniki Warszawskiej system zeszyt.online był projektowany do używania na lekcji albo jako alternatywa dla klasycznych prac domowych. W marcu 2020 roku dla wielu nauczycieli stał się podstawą nauczania matematyki, podobnie jak teraz, gdy z powodu pandemii koronawirusa dzieci znów uczą się zdalnie.
Katarzyna Leśniak – Werwińska, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 2 w Słubicach, podkreśla, że innowacyjna platforma pozwala na bieżąco kontrolować postęp ucznia oraz kierować dalszą jego nauką. – Wbrew pozorom w projekcie mogą wziąć udział nie tylko uczniowie uzdolnieni matematycznie, ale wszyscy – mówi. System proponuje zadania o różnym poziomie trudności. – Dzięki temu słabsi uczniowie nie zniechęcają się szybko, natomiast lepsi – nie nudzą się i nie tracą czasu na powtarzające się ćwiczenia – dodaje dyrektorka. – Platforma pomaga także nauczycielom w dostosowaniu poziomu trudności zadań do indywidualnego rozwoju każdego dziecka – podkreśla. Co ważne, od kiedy wprowadzono nauczanie zdalne, platforma została wzbogacona o dodatkowe narzędzie do zdalnych sprawdzianów.
Z mapy udostępnionej przez Politechnikę Warszawską, dołączonej do informacji o projekcie wynika, że Słubice są jedną z nielicznych gmin z naszego województwa, które zgłosiły się do projektu.Bierze w nim udział 216 uczniów naszych szkół i 9 nauczycieli.
Więcej na temat projektu można przeczytać na stronie Politechniki Warszawskiej – https://www.pw.edu.pl/Aktualnosci/Politechnika-wspiera-szkoly-w-trakcie-pandemii
Fot. Pixabay